1. Företagsinformation
www.safecargo.se tillhandahålls av Safe Cargo Sweden AB med organisationsnummer 559061-9556. Information och bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.
2. Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), och alla priser anges exklusive moms. Moms om 25% läggs på i kassan.
3. Beställning
När du genomfört en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan. I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, såsom fakturaadress, leveransadress, produkter och priser. Om du upptäcker något fel i din beställning, kontakta oss så fort som möjligt via e-post (info@safecargo.se).
4.1 Betalning
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Safecargo.se i samarbete med Svea Bank AB.
4.2 Kortbetalning
Safecargo.se erbjuder säkra kortbetalningar med Visa och Mastercard i samabete med Svea Webpay som ingår i Svea Bank-koncernen. Svea Webpay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry data Security Standard). Kortköp sker direkt hos Svea Webpay och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Safecargo.se. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
4.3 Faktura och delbetalning
Vid betalning via faktura samarbetar Safecargo.se med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret och är över 18 år. Du får inte ha några betalninsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Safecargo.se överlåtna till Svea Bank AB.
Betalningstiden är 14 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift, f.n. 60 kr, samt dröjsmålsränta med 2% per månad.
För att se fullständiga villkor för Svea Bank:
Svea Checkout villkor
4.4 Företagsfaktura Svea Bank
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
5.1 Frakt och fraktmetoder
Fraktkostnad tillkommer på samtliga beställningar. Vi leverar med lämpligaste och för dagen billigaste fraktbolag, beroende på volym och tillgänglighet.
5.2 Leveranstider
Beställningar som läggs före klockan 12.00 behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-5 dagar, beroende på mottagarort.
5.3 Skadade varor och reklamationer
Köparen ansvarar för att undersöka att godset är felfritt vid leveransen. Eventuell transportskada skall genast anmälas till fraktbolaget genom notering på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter direkt till oss så att vi kan hjälpa till med reklamationen. Dolda skador anmäls inom sju (7) arbetsdagar från mottagandet av leveransen per telefon eller till info@safecargo.se.
6. Ångerrätt och öppet köp
Konsument har 14 dagars ångerrätt från dagen då varan mottogs. Vid åberopande av ångerrätt står kunden för returfrakten. För näringsidkare och företag gäller Köplagen
Efter överenskommelse om retur skall varan skickas oskadad och väl emballerad i originalförpackningen. Returfrakt betalas av kund.
7. Personuppgiftsbehandling
I samband med din beställning och/eller kontoregoistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Informationen du lämnar om dig själv används av Safe Cargo Sweden AB och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part.
8. Förbehåll
De försålda varorna förblir vår egendom tills full betalning erlagts.
9. Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt följdskada/förlust som kan uppstå för kund.